Köp- och leveransvillkor
Leveransvillkor
Varor skickas inom 1-5 vardagar. Normal leveranstid är därefter 1-3 vardagar till DHL-ombud. Under högsäsong kan det ta längre tid.
Vi skickar beställningar med DHL. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till DHL-ombudet eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till ombudets eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med ombudet eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (14 dagar), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
Fraktkostnaden debiteras automatiskt och redovisas i kassan. För närvarande är frakten 79 kr. Fri frakt för ordrar över 1500 kr.
Ångerrätt/Reklamation
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor).
Privatpersoner har reklammationsrätt i 3 år från det att de mottagit varan. Reklamationen måste göras så snart köparen upptäcker felet.
Vid retur eller reklamation, meddela oss alltid via e-mail: trollemalatradgard@gmail.com
Köparen står för returfrakten och ansvarar för att varan återsänds på ett säkert sätt. Använd i första hand det emballage som varan mottogs i.
Returer skickas till:
Trollemåla Trädgård
Karin Hidling
Trollemåla 114
371 92 Karlskrona
För återbetalning - ange ditt personkonto- eller bankkontonummer.
Betalningsalternativ
- Swedbank Pay
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Swedbank Pay är faktura, kortbetalning, kredit eller Swish. Swedbank Pays villkor visas i kassan. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Swedbank Pay den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
Tvist
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst (trollemalatradgard@gmail.com). Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Produkten har blivit tillagd i varukorgen